torsdag 29 mars 2012

Träning..

Årets första träning som SKULLE blivit med Curre men ett svullet bakben satte stopp för det så Janiool fick följa med på träning i stället..Och han skötte sig jätte bra! Han var dock lite okoncentrerad men bättrade sig efter ett rejält nedslag, då började han bli lite mer koncentrerad och började hoppa rikigt bra! Den lille gummibollen kan inte alla hästar vara så? :)..Inte konstigt att det går bra heller när man rider för en bra tränare..:)..Lalle är allt en liten häftig grabb det kommer bli en rikigt bra speed häst en riktigt rosett plockare tror jag absolut..

Väl hemma sedan var Magnus barnpassare med andra ord Ella åkte traktor viöket hon stormtrivs med hon kan nog sova hur många timmar som helst i dom ;)..
Red en runda ute i skogen med Jonte han var faktiskt riktigt duktig! Ha har ju lite svårt att fatta höger galopp vilket jag tränat på mycket i paddocken men han nästan varit omöjlig att få att gå i höger ute men inte i går då var han riktigt duktig måste jag säga! Testade att rida honom på ett full check bett de med lite längre skänklar på sidorna och det fungerade han faktiskt bra på sög tag i det och gick att svänga faktiskt ;)..

Curre skrittade jag en runda på i 30 min bara för han skulle få röra sig lite och svullnaden såg mycket ättre ut i går eftermiddag..Får vi se hur den ser ut nu på morgonen är ju ett sår som svullnat upp så lymfangit vill jag inte ha någon tack!..

Som det ser ut nu så blir det tyvärr inget Olofström för Curre utan kommer att byta till Lalle i så fall.. Tävlingen går ju inomhus men ett fint ridhus som är ljust borde inte vara några problem för den grabben.. Sen känner jag honom så väl utan och innantill så borde inte vara några problem:)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar