torsdag 22 mars 2012

Fina dagar..

Ja dessa
2 dagarna har det ju varit kanon väder! Hoppas att det håller i sig :) Bilden nedan är på fina Camelot i från i onsdags..

I onsdags reds alla de 3 vita grabbarn ai paddocken gick faktiskt bra med de flesta.. Tur på Jonte blev lite kortare än vad jag hade planerat me den var en liten dam som kallade på mig så är det i bland! Bättre att bli riden en liten stund än ingen alla tycker jag!
Curre & Janiool gick lite studds i markarbetet och vad de hoppade! Janiool rapp och kvick i benen och även Curre..Han hoppade fyra studds i vänster varv men i höger varv sedan tyckte han att det var onödigt att hoppa fyra när man bara behövde hoppa hmm 3..Knäppis häst! Träning inbokad för honom nästa vecka föresten ska bli riktigt kul att börja komma i gång igen!

I Går longerade jag Curre och Janiool på morgonen med pessoaselen. Bägge var riktigt fina Curre gjorde inte en protest en enda gång i den faktiskt..Janiool märkte man behövde gå med den lite för när man kommer åt honom riktigt bakifrån liksom så kommer hans svagheter fram han går in i korsgalopp för han behöver mer stryka..Men han är tio gånger bättre nu än förra året! Så övning ger färdighet :D..
Var hos doktorn med lilla Ella på eftermiddagen var därför de grabbarna fick gå på morgonen.. På eftermiddagen sedan så passade Magnus henne lite så jag kunde lyxa till det och rida i skogen med Jonte dessvärre var ena gångarten ur funktion i går.. Traven var inte iktigt fungerande men det gick ändå..Han var genomsvettig när jag kom tillbaka men mycket energi kvar! Han har nog inte så dålig kondis som man trott i bland..
Hade lite tid över sedan och dåfick min gamla vapendragare Picazzo ut en runda han verkade tycka att det var mys! Tro det! Ska försöka komma i gång med denna lille räven också han är ju så mysig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar