onsdag 7 mars 2012

Sköningar


Dessa två sköningarna alltså..Camelot står och vevar med sin mule i Mysans rygg och hon står bara och njuter han gick sedan över till att kärleksnypa henne i skinnet vilket var skönt fram tills han tog ett litet hådare bett då var det slut på mysstunden ;)..hehe
I går klippte jag faktiskt Curre så nu ä det gjort..Skönt! Longerade honom med inspänningar i 20-25 minter och han vra så fin i går! Alltid kul när de är det! Sedan red jag en stund också och han kändes fin då med lite stel med det kommer :)
Longerade även Camelot ha var med jätte fin i går och pigg sparkade bakut och for runt först i galoppen för att sedan bli riktigt taktmässig och fin! Börjar bli riktigt fin i galopperna nu orkar arbeta lite mera nu kul är man ser framsteg på dom:)
Janiool tömkördes men han var ingen höjdare alls i går..Det kan ju inte alltid gå bra men han höll på och fjanta galopperade struttigt med raka framben och så dålig galopp har han inte annars blev lite bättre emot slutet men han skulle försöka fuska en massas.. Dock var han fi i traven och över cavalettina men men..Bättre lycka nästa gång..
Dessa två dagar har det varit mycket travande av cavaletti vilket jag tycker är bra för hästarna..Dock är jag mycket dålig på att plocka fram det tyvärr men tänkte jag skulle plocka fram en lång cavaletti serie till grabbarna..Nytttigt! I morgon kommer Olivia och rider grabbarna lite jag orkar ju inte rida alla eller jo det kanske jag hade gjort men man kan ju börja lite lagom! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar