måndag 26 maj 2014

Utvädering..

Nu kommer en liten utvärdering av tävlingen i helgen.. Bättre sent än aldrig och just nu är det myyycket att göra här hemma!

Lötdagen med Sture gick väl si så där.. Han kändes avspänd på framhoppningen men sedan är han så koncentrerad på det som händer runt omkring synd! Så blev ett riv och ett hinder han stannade på i sista sekund..Detta var i 90:in..

I 1 metern kändes han mycket finare och klarade den linjen som var lite trixig skulle in i kombinationen och han bjuder och sedan bara drar han i väg åt vänster låångt innan hindret i världens fart.. Som sagt han är mer fokuserad på det runt omkring än att hoppa det kommer med rutin jag vet MEN det känns så retfullt! han gjorde annars en nollrunda på hindrena :(..Men men bättre lycka nästa gång han kan i alla fall hoppa!

Tur att han är stilig i alla fall :)

På söndagen var det Lalles tur hade anmält till 115 och 120 men hade funderingar på att debutera honom 125 tycker han känts så fin sista tiden.. Så varför inte??

Hoppade första 120 han kändes väldigt fin på framridningen även inne på banan tyvärr rullade bommen in i kobinationen. Han tar den med bak så vet inte om jag är tillbaka lite för fort i sadeln emellan så jag stör honom? Får träna på detta! Något som är väldigt positivt är att han kan komma nära hindrena och trycka av och klara sig liksom innan rev han när han kom nära i alla fall förra året.. Men känner nu efter sadel bytet har han musklat upp sig så fint så han kan ju blivit mer bärig av detta. Sista linjen i 120 i alla fall låg han i princip perfekt jag sa till honom att gå av han lyssnar annars väldigt mycket men nej inte i dag så han hoppade genom hindret typ, precis som i Mörrum i 110 så blev lite fjolligt till sista men det klarade han så 2 ner.. Men det kändes ändå bra liksom han kändes fräsch och fin så startade 125 med.. Vi var 7 startande hade 2 framför mig bägge utgick kändes väl så där.. I bland vill man ju se när någon annan hoppar liksom. Sätter in film nedan och där ser man linjen 2:an till 3:an där hoppar jag våghindret, som lalle även river MEN det fanns altenativ hinder och det andra var det tegelfärgade om står typ bredvid. Detta var en A:0:a men våg hindret kunde man spara mer tid på.. Jag var inte ute efter att spara tid men jag var ute efter att träna ina häst och Lalle har varit lite slarvig och nästan tittig på vågplank så tänkte testar som sagt det gick ju så där. Hoppade sedan bar hela fram till 7:an, första kombinationen som var oxer in räcke ut och jag kommer för kort in tur man har en liten sketen arab som kan lägga in två utan problem ;). Duktiga Lalle! Sedan kom nästa kombinationer som hinder nummer 9 där var det räcke-oxer där rev han in med bak som sagt måste träna på detta!! Men i sin debut två ner tycker det är helt okej! Nu i efterhand retar man sig på att man inte tog det tegelfärgade kanske det bara blivit 4 fel? Men hade fått samma placering ändå.. Var två nollor en med fyra fel sedan 3 uteslutningar. Så min lilla sketna arab klarade sig bra tycker jag med en 4:e plats :) Eller vad säger Ni?? :) Kändes inte som han behövde ta i så där överdrivet mycket så den dagen det blir aktuellt med 130 så känns det inte så farligt :)

Film på Lalle från 125:an. En grym liten kille!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar