torsdag 15 maj 2014

Lite har i alla fall blivit gjort..

Var ute en runda i skogen på Sture i dag som vanligt när han är i skogen spänd och tittig han är nästan värre än Fjonte dock är Sture inte så snabb och vänder hemåt som en viss Fjontman är ;)

Curre tömkörde jag en runda han kändes faktiskt fin mjuk och fin i sidorna.

Lalle red jag en runda och galopperade av! Han har varit så laddad sista tiden så han behövde en urladdning speciellt nu när det är tävling på lördag. Då behöver han ju inte vara som en påtänd ekorre ;). Lalle uppskattade att få galoppera på i dag i alla fall för det gick undan! Dock under kontrollerade former. Tyvärr på vägen hem träffade jag på en vedevärdigt äcklig orm. Ormar borde inte få existera och denna är tydligen en utrotnings hotad art men de kunde gärna få dö ut för mig snokar som huggormar även koppar ormar, Magnus säger att det är en ödla men den ringlar sig fram så en orm med andra ord! Och uräcklig!!! Har funderat på det om huggormar skulle vara utrotningshotade varför träffar jag på dom så mycket då? :P.. Ne äckliga varelser och de flyttar ju sig inte heller. Ne nu kommer jag drömma mardrömmar om ormar som krälar i min säng vilket i 9 fall av 10 händer när jag sett en orm ;)


Curre som 6 åring i Mörrum en regional 110 har jag för mig som han gick nolla på. Fina Curre bus blundar med ;).. Mörrum är det som gäller på lördag med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar