torsdag 14 februari 2013

Tacksamt..

Vill börja skriva att jag mår bra och jag lever bara att det börjar bli liiite tråkigt..Tycker snart synd om Magnus som nog kommer få ta en hel del skit när jag inte kan göra så mycket..Märker hur lätt iriiterad man verkligen är!! Nog om det..

Vill också säga hur TACKSAM jag är att det finns folk som vill hjälpa en.. Min granne Lina som följer med mig på tävlingar i bland och ställer alltid upp om man ber henne hon tar även hand o hästarna när Vi är i väg..En riktigt klippa!! Hon tömkör hästarna några dagr åt mig så de hålls i gång förhoppningsvis vill hon nog rida någon snäll också ;)..Hennes brors dotter ska även hon motionsrida hästarna lite..Så de håller i gång lite i alla fal..

Jag är så oehört tacksam att det finns människor som vill hjälpa mig!!Finns alltid folk som säger att Vi SKA hjälpa dig men är inte många som visar sig..När jag bröt armen 09 så ringde det folk att jag fick säga till om jag behövde hjälp och de kunde komma och rida..Jag red mina hästar själv 9/10 veckor när jag var gipsad...Även när jag var gravid var det en massa som kunde tänka sig att rida.. Jag kunde stå med hästarna i ordning gjorda inget mer än att hoppa upp...Hur många var egentligen här?! Det är väldigt svårt för folk när det väl gäller att hjälpa till..Nu var det inte så när jag var gravid toöömade eller longerades hästarna 3-4 dagar i veckan så de var ju ändå i gång men är alltid bra att de för ridas också ju..Så nu denna gången är det väl ännu svårare för nu kan jag inte ens göra i rodning dom..;)..

Så som sagt jag är så TACKSAM för den hjälpen jag får att hålla i gång mina hästar Ni som hjälper mig är verkligen guld värda!!!

Lina tog och tömmade både Fjonte och Lalle i går..Fjonte hade varit jätte fin och sammarbetsvilligt dock varit fjantig men han testade nog lite vad han kunde gör anatr jag ;)..




Lalle däremot fattade INGETING han kunde inget.. Detta är Janiools vanliga han håller på mig han är en riktig latmask som inte fattar något när man kräver att han ska arbeta ;)..Men det ger sig nog det med :) Han tömmades på hackamore så intressant att se någon som kan tömma de jag är ju en jääte amatör i det läget Lina är jätte duktig på detta :) Så nu kanske hon kör i dom också ;)..hehe


Bild i från  helgen tror jag på Curre mannen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar