tisdag 12 februari 2013

I bland blir inget som man tänkt sig...

Ja vad ska man börja..Var i väg och tränade i går första gången för Stefan Sjögren fungerade bra i början för att sedan sluta i något mindre bra..
Hade Janiool med mig och han var pigg och busig dock var inte detta problmet utan problemet kom av ett missförstånd till en oxer som slutade i att vi vurpade..Han snubblade typ innan hindret och gick omkull rätt igenom det hästen drog i backen likaså jag..Axeln först sedan huvudet..Jag reste mig hästen reste sig men kan säga att där vart träningen slut...Jag är ingen gnällig människa men detta kändes inte helt okej kunde inte ena köra hem...Så Magnus fick köra och hämta mig..Av med hästen och in till akuten ( jag duschade faktiskt även innan ;) ) inge hjärnskakining men en fraktur på nyckelbenet..2 månader med armen uppbunden var inte vad jag tänkt mig..Givetvis höger arm också bara för att man är högerhänt..Så typsikt..

Janiool har det inte varit något fel på det lilla jag kunnat kolla ( typ benen) men just för tillfälet är jag riktigt handikappad..Jag har brytit armen det var en dröm jämförelse med detta man är liksom väldigt begränsad...

Jag är jätte glad att det gick bra med hästen det kunde faktiskt varit värre.. Men det känns ändå surt att missa en hel del tävlingar som man planerat in och Pay and Jump you name it..Nu är det som det är..Som tur väl är mina underbara granne så snäll så hon ska hjälpa mig att tömköra och hennes brors dotter ska motions rida dom lite:) Har jag tur kanske det finns någon annan som vill trimma lite hästar ( försöker fjäska både för Helen och Maria ;) )..Hoppas i alla fall på en snabb läkning annars kommer jag gå i taket om någon dag här hemma ..


1 kommentar:

  1. Usch vad trist!
    Verkligen supertråkigt!
    Förstår att det inte var vad du ville och hade tid med just nu!
    Hoppas du läker ihop snart!
    Många kramar från Toppans nya mattar!

    Ps Pärlan gick en pay o jump i helgen igen, ett litet pet i första rundan (sista hindret, platsskållor o bommar o på väg mot utgången, där portarna var öppna bakom ridhussargen) och felfri i andra.
    Ds

    SvaraRadera