torsdag 21 februari 2013

Jaha..

I går var en rätt så irriterande dag dagens I-lands problem att hela Telenors nät låg nere här det gick inte att ringa det mobila bredbandet fungerade inte.. Inget som hade med telenor att göra fungerade..Lite irriterande då detta inte var under typ 1-2 timmar utan 6 timmar då kunde du kanske ringa men klockan halv nio på kvällen så fungerade internet och även telefonena till fullo..Som sagt lite irriterande då jag skulle fixat lite saker på datorn..men men..

I går gick longerade faktiskt JAG hästarna..Lalle fick gå med pessoaselen och Fjonte bara med vanlig inspänning..Curre gixk jag en runda med hade pessoselen på linade honom något varv i trav i paddocken och OJ vad han hoppade runt tur att han är snäll så ryter man till så slutar han..Då aknske Ni tänker oj ka hon göra sådant när nyckelbenet är brutet..JA det går faktiskt jag har fortfarande en vänster oh belastar min höger så lite det går men den ska ändå belastas till smärtgräns..Sedan är det på det viset att lägga sig på soffan och tycka synd om sig själv det hjälper inte.. Man kan mycket om man bara vill och lär sig hur man ska göra för att det inte ska göra ont..

Fjonte fick även bli riden av Alice på eftermiddagen så han fick ett dubbelpass men han verkade inte så sur för det..Snarare lite ttröttare men det behövde han efter de bus han hittade på dagen innan när Lina skulle tömma honom..ha skulle få galoppera av sig i paddocken kan säga att med mycket energi så stannade han inte i paddocke han hoppade över staketet och sprang och hoppade över lite annat så nu är han löshoppad i veckan också ;)

Sen det här med longeringen de är rätt väluppfostrade och snälla att longera..Hade ju aldrig ställt mig och longerat en häst som inte har gjort det och är drar och sliter som en del gör..


De säger förresten att hästar inte ska äta snö..kan någon säga det till mina som kommer från boxarna med plusgrader i vattnet och det första dom gör är att äta snö ;)




I måndags var Picazzo ute och fick röra lite på sig var läääänge sedan sist men han tyckte nog det var kul :)..









Sen alla som går på gå band på gymmer.. Ni kan få komma hit och gå i djupsnö där INGEN har gått med en häst som går betydligt fortare än en själv man blir tröt i benen vill jag lova!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar