måndag 10 mars 2014

Underbar dag!

Vilken dag! Solen sken och set blåste inte. Inte ens vid paddocken där det blåser typ 365 dagar om året i år tycks det bara bli 364 ;) . Sture fick ledigt i dag la ner rätt mycket tid att rida igenom lalle som va stel , tyckte jag. Han liksom släpper höger sidan vänstern känns han bättre i. Har övat att vara avslappnad i övergångar, igångsättning och i bytena. Tycker det ändå gick över förväntan :) fjonte fick lite konditions träning. Galopper i paddocken 15 min i sträck. Han var nöjd och jag nöjd :) kände han e behövde komma fram lite mer i galoppen liksom. Curre blev tömkörd. Lite spännande har ju tömkörd honom på ps tränset men haft det utlånat nu i 2 v och han har faktiskt känts mer spänd med detta. Lalle är känslig bakom öronen och funkar därför bättre med ps breda nackstycke. Curre upplever jag med dom känslig bakom öronen kanske ps passar honom bättre få med? Ska bli intressant att prova ps tränset på honom igen och se om det blir någon skillnad :)

Avslutade nyss min kväll efter 2-3 h målning men nu är hallen målad väggar plus tak en gång detta rum ska vara klart i morgon (!!!) wish me lyck!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar