lördag 22 februari 2014

Hoppning..

Fjonte har hoppat lite på förmiddagen i dag vilken energi!!! Undra om han kan bli trött tog ändå några språng men han va fortfarande piggelin vill jag lova! Får noga tömköra honom i morgon förmiddag om jag ska i väg på pay and jump;) Tyckte han hoppade bra i dag han va kvick i benen kändes som jag va uppe bland molnen och vände så det är väl bra liksom?! Hade tur att pappa gick förbi paddocken så han fick filma några språng! Finns fler här hemma som hade behövt hoppa lite med.. Får se vad dagen har att erbjuda nu ko i alla fall solen fram hoppas det håller i sig några timmar :)


Här är film på Fjonte.. Blev lite sprall mot första oxern men tänkte så här att ska han Fjanta få han stå för konsekvenserna! Han måste vara fokuserad på det han ska göra och efter detta sedan blev han mer uppmärksam dock fick jag dålig galopp in på tre kombinationen blev liksom aldrig klar. Satt ändå och tänkte innan i dag att han har blivit så mycket bättre i galopperna! Inte alls denna korta dryga galoppen han hade innan. Där fick jag som tänkte så. Kom i alla fall på oxern en gång till sedan som inte kom med på film då blev det mycket bättre ett vanligt språng liksom :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar