torsdag 14 mars 2013

Bra skrivet!!

Såg detta på facebook i morse och kopierar in texten från skribenten här;

Har märkt en farlig trend. Unga bloggare som kan det här med ridning! De har en massa fans som pepprar dem med hur duktiga, häftiga och snygga de är. Helt outbildade så ger de massvis med ungdomar råd om hur de ska utbilda och rida sina hästar. Och att skylla på hästarna. Sista tiden har jag sett exempel som, jag gjord...e inget fel så hon (hästen) får ta på sig båda nerslagen! Nu senast, två ner där ryttaren tycker att det var hästens fel, kanske mjölksyra!! Vadå, mjölksyra, då är hästen för dåligt tränad helt enkelt. Det är synd om dessa ryttare, det finns ju exempel på ryttare som råkat ha en bra häst, och sedan tror att det är de själva enkom som gör resultaten, blir stöddiga mot föräldrar, kompisar och funktionärer. Jag tycker att föräldrar och tränare skulle ta sitt ansvar och se till att unga bloggare inte ger en massa tokiga råd. Jag inbillar mig att hästarna håller med mig!
 
 
Tycker detta stämmer...Jag är inte så glad att ge ut tips.. Det jag skriver är hur jag vill ha mina hästar..Och det kan variera från den ena till den adra ju :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar