måndag 27 oktober 2014

vilken dag!

Ja som de flesta vet kanske som läser här så handlar ju inte livet bara om hästar utan det finns ju åde hundar, katt och et gäng kossor. I dag var det dags att gödsla ut ena halvan av det nya tjurstallet hemma och det gick helt okej och efteråt skulle jag rida Juhani.. Så var det då ena hunden Signe som ville följa med i traktorn! så jädrans söt hon älskar att åka traktor och lämnar man dörren öppen hoppar hon först ut när traktorn stannar och sedan hoppar hon in igen så ingen ska ta hennes plats. När Magnus och jag var hemma och åt lunch så låg hon där inne och vaktade. När Vi bara hade 2 lass kvar hoppar Signe ut och får ner baktassen mellan spjälorna på steget upp till hytten och blir hängande någon sekund innan jag kunde lyfta bort henne. Stackars Signe hon skrev så hemskt och hängde där upp och ner :(.. Stackars tjejen så blev att packa in henne i bilen och in till distriktarna för röntgen då hon hoppade på 3 ben. En jädra tur hade hon/Vi inget brutet men antagligen en ordentlig sträckning! Stackars Signe och man får ju så dåligt samvete, så ingen mer traktor åkning för någon hund! Var hemma vid halv fem och nu efter omställningen till vinter tid, som enligt min mening är helt meningslös så blir det ju mörkt vid fem. Så ingen ridning i dag kändes verkligen att jag behövde det men men får väl bli i morgon men då är det lämna Ella vid 7 hem släppa ut hästarna sedan tandläkaren vid 8.20 sedan köra ut andra halvan av djurstallet.. I bland tar det aldrig slut känns det som :P

Hoppas Eran dag har varit bättre i alla fall! :)

Älskade Lilla Signe







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar