söndag 12 oktober 2014

Jag ger snart upp!!

Riktigt skit tävling i dag med! Fjonte fick stanna hemma och Lalle åkte med. Bra och inbjudande bana.. Tycker inte Lalle varit riktigt hundra i sprången sedan sadelbytet men det kan ju gå upp och ner i bland hoppade i stübben sadeln jag har till inridningshästarna i första klassen.. Någonstans måste man börja.. Var som en smörklick men han hoppade rätt bra. Inne på banan rev han 6 hinder!!! Vilket innebär uteslutning. Bytte sadel då gick han bättre endast 3 ner.. Blir så irriterad det är inte okej detta och han känns jätte fin annars.. Problemet med denna kille är att hoppa hemma med en sadel och tävla med en är helt två olika saker då det är två olika hästar. Svårt när man ska köpa något med men är övertygad om att sadeln inte är hundra bra och nej den jag har nu är inte ny tror att han behöver en med kortare anläggningsyta men jag vet inte.. Vet ingenting just nu känns det som känns trist att anmäla till tävling nu bara när man förutsätter att han ändå ska gå med tre ner liksom.. suck!

I fösta klassen låg han helt okej på alla hinder men rev med bak i andra klassen så låg han helt okej på allt med..trist. Känns just nu som man vill kasta in handduken bara.


Bilden är från april 2012 Curres och min första tävling efter Ella var född.. med andra ord var Ella liten med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar