fredag 24 oktober 2014

Tävlings fredag!

I dag åkte vi i väg till Karlshamns årliga regionala och nationella tävlingar med lalle! 

Lalle gick 110+120 det var trevliga banor och allt sådant om bara piloten hade skött sig i första klasen med ;) 

Var 7 hinder i grunden när jag vänder upp emot 6:an då tänkte jag nu jävlar ska det ridas i omhoppningen.. Jo så jag tänkte nog omhoppning redan mot 7:an och gasade sedan bromsade sedan blev set skit så ett rov på sista i grunden, retfullt! Hade en bra plan till omhoppningen ju..

I 130 var det 5 galoppsprånh mellan hinder 2-3 på böjtspår.. 2:an stig mot läktarsidan och 3:an en väldigt parallell oxer som många gått fel på.. Lalle sköt bogen lite åt vänster men kunde lyft lite bättre så ett riv dör sedan hade jag inte min plan kvar 5 eller 6 galopp språng så blev fel till 3:an så ett riv på de med så 2 riv annars hoppade han riktigt trevligt :) 

Mycket nöjd med lalle lus dom hoppar med en sadel som inte är helt hundra liksom.. 

Pratade med Emma och hon tyckte jag skulle hoppa det nationella 130:in i morgon och jag har inte bestämt mig ännu klockan 20.20 på kvällen ;) fördelen är att jag kommer starta först och med andra ord vara hemma bra i tid så vad ska man göra? :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar