tisdag 10 juni 2014

Virrigt värre!

Åh jag är sååå trött! Tre dagars tidig morgon med tävling har satt sina spår för att sedan fortsätta att gå upp tidigt och jobba sent! Jobbade visserligen både i lördags eftermiddag och söndags med men maskinen gick sönder som vanligt när det är helg = inga reservdelar! Nu funkar det men det behöver byggas om men nu ligger Vi två dagar efter och de har ändrat sig och säger regn i dag. Vi har hö so ligger och behöver komma in med och ja småbals pressen var sönder nu i år varför ska det gå bra när det kan strula! Ja det mesta har löst sig men det som borde vara inkört i går får Vi köra in i dag! Jag får pressa ännu mera, pressade nog ca 100 rundabalar hö i går och ja då gick det också sönder.. Så hitta delar i dag så Vi kan fortsätta ja det är komplicerat..

Har läst propositionen till EM och som sagt besviken över klasserna men allt känns så virrigt!! Får läsa mer noga så man kan sätta sig och läsa denna proppen på Engelska liksom ;)

I går anmälde jag Sture och Lalle till tävling.. Ja jag vet jag sa att Karlskrona var sista för Sture men känns som det hade varit skönt för honom att vara färdigkvalad innan bete, eller skönt för mig rättare sagt. Sedan var det så dåligt med tävlingar också för den delen innan kvaliten liksom. Så två en meter och då var Lalle hänga med och hoppa 1.05 och 110 här övar Vi på att hoppa lågt nu! bara skojskull, Lalle har inte gått 1 meter på jag vet inte när så kan ju vara skoj att se hur det går liksom  i och med EM gick så förbaskat lågt..

Nu efter tävlingen i helgen så har hästarna fått vila då Vi haft endel här hemma att göra men deras tid kommer så i morgon blir det nog häst igen :)

I helgen togs så fina bilder på mina killar! Ska ta och beställa några kort sedan tror jag allt. KOlla gärna bilderna på länken : http://webshop.equipe.com/?utf8=%E2%9C%93&q=Josefina+lekander&x=0&y=0 Gillar speciellt det ena kortet på Fjonte i från 120:an :)


Fjonte i från förra årets tävlingar vid Karlskrona, då gick det på deras gräsbana c han gick något lägre än i helgen , han har i alla fall utvecklast :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar