onsdag 4 juni 2014

Onsdagen den 4:e juni - kommer jag alltid minnas

Nu känner jag väl för att skriva om i går.. detta är en dag som jag kommer att minnas länge, ja hela mitt liv..

Motionerade alla hästar på förmiddagen..
Curre tömkördes och var så pigg och glad han har verkligen fått tillbaka livsgnistan sedan han fick gå med de andra igen! Visst han skulle väl var lugn men han är lugnare hos dom än själv och bättre en lycklig häst än en olycklig enligt mig!

Tömkörde Fjonte med dels mest för att se såg han såg fin ut fräsch ut efter träningen, det gjorde han och gick riktigt fint!

Sture hoppade jag vilket gick bra! Han är en oslipad diamant de! Hoppar riktigt bra och bra klipp i sprången blir nog bra detta sedan :) Nu får han vila i dag (torsdag) och sedan är det tävling för hans del på fredag dock bara en klass...

Lalle fick även han hoppa vilket han gjorde helt ok han med.. Blir lite missnöjd med honom i kombinationen bara men men han brukar inte göra så på tävling så får hålla tummarna liksom.. Annars tyckte jag han hoppade med bra klipp han med hoppas det håller i sig tills på fredag det med :D..

Jag fick i hop transporten i går med det kändes ju riktigt bra.. Fråga mig inte var det egentliga felet var bara.. Plockade ut och satte in inredningen likadant igen då funkade det... Bra det visserligen.

Det jag kommer minnas är att mamma ringde mig i går på eftermiddagen och grät förstod direkt då att min morfar hade gått bort :( Han har varit lite sämre nu ett tag och bott på boende så visst det var väl väntat men kom ändå som en chock.. Det gör det väl alltid oavsett hur gamla de är. Han hade somnat in så det var ju lindrigt! Nu kommer ju det dåliga samvetet varför hälsade Vi inte på mer?? Men som sagt det är ju försent nu tyvärr men han har blivit sämre sedan Vi var där sist så varför inte komma i håg när han var piggare?? man får väl tänka så. Han fick nästan 87 år och har levt ändå ett bra liv och inte varit jätte dålig men man saknar ju honom och alla minnen som poppar upp. Vila frid kära morfar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar