söndag 14 oktober 2012

Olofström..

I fredags bar det av för att hoppa Janiool på Olofströms regionala tävling. Han skulle gå en 1.10 och debutera 120.-. Jag är väldigt nöjd med dagen!

I 1.10 så fixade han en nolla hoppade riktigt fint i kombinationen

I 120 sedan så hoppade han bra också! Dock någon miss från mig och något slarv från honom men han är dock bara  6 år och en väldigt bra inställning! Hoppade kanon i kombinationen här också och var mycket mer lyhörd i denna klassen! Han rev 2:an som var ett rätt högt räcke sedan var 3:an en oxer som jag nu med facit i hand skulel ridigt på 7 galoppsprång till jag red på 6 vilket resulterade i att han fick gå av lite tidigt och blev lite spänd i bak och rev frambommen med bak.. Sedan hopapde han riktigt bra och sista hindret var en polkagris oxer som var riktigt parallel och stod snett mot vägg han hopapde och missbedömde trodde nog att det var ett räcke för det kändes så på honom i luften.. så resultatet av debuten blev 3 ner vilket jag tycker är helt okej! Kunde vara ett ner om han inte spänt bak lite.. Så är hel nöjd med lill killen!!


Film från 1.10


Bild från 1.10 tror jag..

3 kommentarer:

  1. han är duktig lill killen.. Vilken vilja och energi så jag får bara hänga med;)

    SvaraRadera
  2. Ja du har även ridit in hästar bra så att Toppan har blivit jätteduktig!!!♥

    SvaraRadera