måndag 29 december 2014

Spännande saker händer!

Nästa år ska är tanken att jag ska låna ett sto och betäcka de och få min egna uppfödning! Väldigt spännande att få vara med i från början, har nästan varit det med Lalle också MEN här är jag med från att välja hingst till resten liksom.. Jag vill ha en inte allt för stor häst samt så att det blir en gummiboll! Ja alltså det kan man ju inte välja på så vis men behöver ju inte välja någon stor och klumpig hingst liksom..  Jag behöver inte vara rädd för att använda en grövre typ av häst då stoet är av fullblodstyp! Däremot får jag vara noga att välja en hingst med mycket hopp, som nedärver mycket hopp likaså bra gångarter framförallt en riktigt bra galopp! En bra trav är ju också ett plus men en bra galopp är det vitigaste! Just nu sitter jag och kollar och återigen kollar vilken hingst man ska välja.

Någon som har något bra förslag? :)


Picazzo som fölbebis, visst är han söt? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar