torsdag 26 december 2013

I bland finns det saker man retar sig på..

Ja alltså detta med att sälja häst grejor.. Har lagt in några annonser på facebook det som är mest irriterande är kommentarer som "Åh vad snyggt" "Läcker färg" eller folk som gillar inläggen. Jag är ute efter att sälja sakerna inte att någon ska säga hur snyggt det är eller gilla mitt inlägg det struntar jag i så vis jag vill som sagt sälja sakerna.. Eller att du vill ha 300:- jag gav 500:- nytt men Grattis till dig! Jag har kanske gett 700:- mer när det inte va på utförsäljning hur ska jag veta när jag köper grejen ett halvår innan att den kommer att säjas ut för halva priset. Suck. I bland blir jag trött på ridsporten då det är mycket att "Jag vet bäst".

Nu går jag in på annat än annonser men läser i bland lite bloggar när tiden finns. Alltså va många läktar ryttare det finns jag kan också tycka i bland men kommenterar inte i en blogg vad jag tycker och tänker de som sitter bakom datorn och skriver har också känslor det är en person som faktiskt kan ta mycket illa vid sig av elaka kommentarer.

Såg även en bild på en Elefant unge på Kålmordens facebook sida som va ute och lekte i snön det hade kommit in MASSOR med kommentarer om vilka djurplågare de va Elefanter va inte skapta för att vara ute i så här kallt klimat att de skulle ta in dom, de va inte skapta att vara ute i snön. Nej de lever på savannen där kan det bli kallt på natten men visst snö lever de inte i men denna Elefant ungen han såg ju såå lycklig ut och de som jobbar på Kålmorden är nog knappast några gröngölingar när det gäller att ta hand om djur. Sedan är det inte bättre att de får vara ute en liten stund än inget alls? Eller är det bara en annan som tycker så? Många är så snabba på att dömma jag anser mig inte kapabel att säga att det inte är rädd då jag inte har någon erfarenhet av just Elefanter men det är ju tur att det är många i Sveriges befolkning som tydligen kan så mycket om desse djur ;).

När jag ändå är inne på Kålmorden var det någon som skrev att det var synd om djuren släpp ut de där de ska vara i stället.. Jag kan väl hålla med visst är det coolt att se desse djuren men det är ju inte deras hemmiljö men sanningen är även den att många är uppfödda på djurpark och det har nog räddat deras liv! Djurparker gör ju mycket bra genom att kunna bibehålla endel arter som faktiskt blir utrotade av bland annat tjuvjakt. Som någon skrev om Elefanten alltså en kommentar Va att "är det bättre att den lille hade stått och sörjt sin mamma som blivit dödad av tjuvjägare för sina betar än att den är ute i snön och leker". Mycket bra skrivet tycker jag.

Ne nu ska jag inte sitta här och vara negativ men i bland blir jag irriterad bara för samma sak är inom häst världen som man ser i kommentarer. Jag skulle aldrig rida med en sådan nosgrimma för det är synd om hästen hur kan du göra det visse varse. Att folk aldrig tröttnar på att vara "bäst" liksom ;) Tycker det borde vara jobbigt att vara så fullärd med hästar för det tycker jag att mna ALDRIG blir det är ju det som är charmen med sporten :)

Nu börjar det gå mot ljusare tider snart Januari ( Vart tar tiden vägen!?) Dock dröjer det någon månad innan det ser ut så som på bilden men vips så är Vi där ;)

1 kommentar:

  1. bitter? hahaha, det va det bittraste inlägg ja läst på länge :P Rolig du är :) men ja håller med dej till viss del :P Syns imorn , din bitterfi**a :)

    SvaraRadera