söndag 13 januari 2013

Vilken klubb???

Ja då är det nytt år nya problem.. Vilken klubb man ska välja att rida för.. Under åren har jag ridit för några olika klubbar och jag rider gärna för den klubben som ger en mest.. Men håller alla klubbar det de lovar i början på året?! Jag tävlade 2011 för en klubb som skulle betala licensen efter 10 regionala starter..Men jag är lottlös därifrån jag hade minst 10 tävlingar och skulle du få 900:- tillbaka kontaktade den som skulle kontaktas men inget svar fick jag och ingen annan då som kunde svara..I år pratade jag med en som sa att mitt namn hade aldrig kommit upp till styrelsen och varför gick jag inte till denna snäll underbara människa från början? Dumman är..Men känns som ett år efter kan man inte komma och kräva pengar tillbaka.. Därför valde jag att INTE lösa licens för denna klubben förra året.. Då red jag för Ronneby ingen licens tillbaka men halva startaavgiften vid hemma tävling vilket jag tycker är helt okej! Men vilken klubb ska man välja i år? Det enda jag tycker är synd med Ronneby är att det är en super fin anläggning som inte utnyttjas till fullo..Man kunde ju bett någon annan klubb om hjälp att arrangera större tävlingar då detta är en anläggning som ska kunna ha nationella tävlingar utan problem i framtiden men tycker att regional tävling nu är väl inte att begära för mycket? Kankse ska be någon anann klubb om hjälp för att arrangea större tävlingar som sagt det är ju en bland de finare och nyare anläggnigarna i Blekinge liksom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar