lördag 26 januari 2013

Jag är imponerad!!

Måste säga att jag är riktigt imponerad av Sture i dag!! Skulle i väg och löshoppa honom i Ronneby han är ALDRIG varit i ridhus och inte åkt transport sedan han var hos Björn i maj och röntagde benet efter hans skada dryfa året innan..Och redan i maj lastade jag honom hemma själv super duktig!!

I dag gör han likadant går på tarnsporten utan problem jag går ut och stänger allt sätter fast honom och kör.. Hade kameran på roligt att se vad de gör i transporten men han stod stilla..Väl framme tränsades han i transporten vilket aldrig har hänt backade ut fin ur transporten och skötte sig riktigt bra han gnäggade bara lite hjälplöst att " Kan någon hjälpa mig vart är mina kompisar"..Annars riktigt snäll!! Han är dock fortfarande hingst..

Han var spänd sedan i ridhuset och folk på läktaren var lite väl otäckt men sitt jobb gjorde han och jag tycker han hoppade riktigt trevlig när hindret kom upp.. Han hoppade 120 där utan problem.. Tror det kommer bli en rolig kille detta sedan..Behöver jag säga att lasta och åka hem var inga problm? Sedan stod han i stallet själv en stund vilket han inte bryr sig ett dugg om..Cool nybliven 3 åring!! :)

Bild+ Film i från eftermiddagen..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar