söndag 13 januari 2013

Avundsjuk..

Okej jag erkänner jag är JÄTTE avundsjuk på alla med ridhus!!! I detta skit vädret jag brukar inte klaga på vintern annars men detta mellantinget av vinter gör mig galen antingen är det snö eller inte!! kan vi vara överrens om det nu väder gudarna?! Så jag kan salta min paddock och göra i ordning..:)

Tänk vad smidigt allt hade varit med ett ridhus här på gården..Vågar dock inte lägga fram detta förslag för Magnus då dey nog inte är så populärt ;)..Sedan är jag lat och orkar inte köra till något ridhus heller.. Eller orkar och orkar är bara en av dom jag kna köra i väg med själv och halt på vägen här hemma innan man kommer upp på stora vägen och innan man är uppe på stora vägen så är det en fin brant backe.. Så tack men nej tack!!

För övrigt skulle jag ner till Frida i torsdags förra veckan och träna har ju varit så fint väder innan.. Men vad hade kommit då regn+snö=isgata på asfaltsvägarna hemma och jag värdesätter mina hästar framför att åka och träna.. Tråkigt svar: ja...Jag hade verkligen sett fram emot att träna.. Men så är livet i bland :(..Och vädret verkar ju inte bli bättre sägs ju nästan ner emot-15-20 på nätterna här nu framöver..Det är kallt vill jag tillägga.. Jag vet norrland har kallare men här är det sådan fuktig kyla..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar