måndag 16 april 2012

Duktig kille!

Duktiga killen Curre var på tävling i Lenhovda i går hopapde 2 stycken 1.10 regionalt..
I första 1.10 var han fin och hopapde till sig en 6:e plats i andra klassen blev det ett räcke han kom lite nära på och rev men är verkligen super nöjd med honom. Han skötte sig fint sedan behöver jag komma i form och få honom lite mer på bakbenen och få fram hans ridbarhet igen då det gick lite fort i bland och han blev lite lång..Men men det kommer! Jag orkar ju inte rikigt rida i hop honom hemam ännnu..Sedan var det framridning inen och sedan tävling utomhus och det tyckte Curre var mycket intressant ;)..

Mindre duktig hemma sedan var Fjonte som tyckte att matte behövde motionera lite själv..Så en känsla av grus behöver man väl i bland speciellt ute i sskogen..Magnus kom visserligen och hämtade mig efter att hästen kommit hem..För Fjonte väntar inte på en han tar tillfället att springa hem själv i stället  den lille busen ;)..Sedan var det på emd grejorna igen och en runda i paddocken..Hade jag tänkt efter så kunde jag ju gissa att detta skulel hända eftrsom han var tittig på precis ALLT! ute i skogen han har varit väldigt cool på sistone..Men ett luftsprång med följd av en tvärvändning så låg jag där i backen ..men man måste väl trilla av i bland för att inte glömma hur det känns ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar