tisdag 4 december 2012

Vinterland..

Ja nu har det blivit vinter här i blekinge skogarnaockså..En massa snö!!! Började i söndags var uppehåll i går för att fortsätta med raska tag i dag också(tisdag). Jag har egentligen inte något emot snö men när det ska komma så finns det u inga rimmliga gränser liksom..Allt eller inget ;)



                                                         Lalle på tur :)                                   


Hästar & Hundar ja alla djur blir fjolliga av snö.. De blir som barn på nytt och tycker att det är skit kul!! Hundarna busar och häsatrna busar med varandra också..






Wilma leker i snön, sedan har vi de trötta damerna och lilla Ella som redan är en inbiten stalltjej eller?! :)


Jar har fått hålla i mig nu på åkern i tre dagar på fina fjonte...Han är sååå pigg och vill gärna galoppera och då innefattar det bock och bus vilket jag är så där glad för.. Han har busat lite men jag har suttit kvar än så länge ;)..Jag har dock inte planerat att åka i backen trotts att det är mjukt..




Janiool är också riden dessa dagarna i snön man märker att de gillar det!!




Ivectraa har haft sadel på sig och blivit longerad med det utan problem.. Skönt!!





Nu i början har mina hästar inte gått något hårt i snön då detta är jobbigt att pulsa runt i jag väljer att vänja de lite succesivt vis snön andra gör nog på annat vis.. Men hur jobbigt är det inte för en själv att pulsa runt i snön!? Hästarna gör även det hela dagen i hagen här hemma sedan också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar