lördag 29 december 2012

Blää..

För att vara sjuk.. Brukar sällan vara sjuk men för 3 veckor sedan kände jag mig krasslig i halsen + jädrans torr hosta.. Blev sedan även förkyld men hästarna vilade bara då 2 dagar.. Vad har hänt nu då!? Samma sak har kommit tillbaka igen!! Krasslig i halsen och tor hosta så tradigt.. Hästarna stod måndag-onsdag skulle motionerats torsdagen men hann inte med alla då Ella har varit på bvc för några utslag visade sig att det eventuellt var svinkoppr och ringorm..I går var det så stelfruset överallt och då började jag insjukna..

Något possitivt i detta är att Magnsu har börjat bygga ut paddocken!! Mycket bra men nu kommer planen om paddocken att ändras kommer att spränga lite mer på sina ställen i vår och lägga den på andra hållet tror det blir bättre då slipper man vattnet.. Tyvärr blir det ju som en swimmingpool i den när det kommer mycket regn var likadant när hagarna låg där förr..Nu kommer den se lite konstig ut då denna delen görs klart i nyårs helgen men kommer kunna få plats med en heldel hinder på diagonalen i alla fall nu tills sprängning sker..:)





Lilla Ella tänk om man kunde vara så fotogenisk detta arv har hon inte fått av mig :P

2 kommentarer:

  1. Usch, ja det låter inte kul!
    Jobbigt när förkylningen inte släpper eller tom tar om!
    Här hos oss är Anders däckad, trist i och för sig, men vi andra är pigga o glada.
    Imorgon är det dags för pay and jump igen, rapport kommer! :)
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst det är så himla tråkigt! man får väl glädja sig åt att "det är rätt tid" så detta inte kommer mitt i tävlingssäsongen..Usch det är många här nere som är dåliga nu många fall av kräksjukan men jag är hellre förkyld i så fall :) Ja hör av Er om hur det gått för den lilla skuttan oh duktiga Ella :D

      Radera