måndag 26 januari 2015

I bland kan man bli så irriterad...

Folk med fördomar inom hästvärldens finns det gott om!! Fördomar om ryttarna men man är speciellt dömande om raserna! Jag har raser jag inte är så förtjust i men inte ändrar jag tonläge och slutar svars folk för att de tycker om en ardenner typ.. Kan säga att det många gånger inom halvbloden inte är populärt men lille lalle som är arab. Han är ju ändå startad 125 men ändå står han inte så högt i kurs hos så många.. Sedan tycker ett stort antal att han är häftig men han säga att -vi tycker inte om araber MEN måste säga att din lalle är häftig! Det är ju kul att gå höra.. Mindre kul är det när man inte känner sig välkommen med just den hästen på en träning ( nu pratar jag definitivt inte om Frida då hon alltid varit positiv till lalle och tar och ser honom för vad han är, stor eloge för det) Att jag kan ju välja någon av mina andra.. Blir riktigt irriterad på det för det är u inte direkt så att han hoppar 90 cm och hade stoppat upp en grupp.. Suck men men så hör är det och kommer förmodligen alltid vara bara att hoppas att de personer som snackar skit bakom ryggen och de tränare som tycker att lalle är skit kan få stå där med lång näsa sedan ;) jag är absolut inte bitter bara tycker att om man är lite framstående person för en förening så ska man nog lägga fram saker smidigare :P 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar