fredag 30 januari 2015

I bland blir man barr irriterad/besviken..

Jag köper ju och säljer ju en del på nätet och som säljare vill man att köparen ska var nöjd! Allt kan bli fel alla är Vi mänskliga och kan göra fel inget mer med det men i går var jag ute för det dummaste jag varit med om! Behöver byta bett på Sture då han inte är varken 10,5 eller 11,5 som de andra utan han ligger på 12-12,5 så var en jag känner som sålde ett sprenger bett i 12,5 tänkte att man kan ju alltid testa! Hon begärde inte mer än 200:- så tänkte passar det inte så är det ju ingen dunder förlust! Hon skulle skicka det då det är några mil att köra dit betalade i söndags och fick det i går ( fredag) Ja en jädrans tid tog det i alla fall! Tyckte då det såg stort ut bettet så tänkte jag mäter det. Visar sig att det är 14,5!!! Hallå hur kan man ta fel på 2 cm!? Ja visst som sagt alla kan Vi göra fel bara Vi vill göra rätt. Skickade PM till henne på facebook och skrev att det nog blivit lite fel tänkte tar inte i så skrev att det mätte 14 cm. Får till svar. " Okej jag köpte det nytt som 12,5 och jag har haft det på min häst!". Skickade en bild där tumstocken ligger som visar 14,5 cm tydligt! Och för min del så spelar det ingen roll om hennes häst kan ha det den kanske är som en dinosaurie i munnen det kan ju liksom inte jag veta ;).. Får till svar efter jag skickat bilden "Okej". Skrev då jag tråkigt när det blir så här behöver inte ett 14,5 utan MAX 12-12,5. Det fantastiska med PM på facebook är att man kan se när folk läser saker och detta var läst men inget svar detta blir jag rätt irriterad över då jag ändå vet vem personen i frågan är och hon verkar inte bry sig ett skit! Frågar då om hon visste någon annan som hört av sig som kan vara intresserad av en större strl " Ja kolla med X hon var intresserad men annars testa och sälj det verkar vara lätt att sälja bett nu". Jaha nu är det så att X var också intresserad av bettet om det var 12,5 och inte 14,5. Och helt ärligt ja det må vara lätt att sälja bett upp till 12,5 men har ett 13,5 i sprenger som verkar vara osäljbart! Nu har inte jag gett mer än 200:- plus frakt men det är ändå 200:- i onödan de 200:- kunde jag lagt på något annat! Jag hade struntat i om bettet var smalare/tjockare än vad jag tänkte mig men då får jag skylla mig själv för jag hade inte frågat om det men köper man ett 12,5 så är inte jag intresserad att få ett 14,5 ! Hade detta varit jag hade jag som säljare tagit tillbaka det utan några diskutioner för alla kan Vi göra fel men då får man ställa saker och ting till rätta! Men alla är Vi olika måste ju dock bli pinsamt för henne jätte lång leverans rid sedan fel strl och sedan kommer hon förmodligen träffa mig på tävlingar. Ja det måste ju avar pinsammare för henne än för mig i alla fall för jag kommer då inte köpa något mer av henne utan att kolla på det! Men känns ju alltid säkrare att köpa det av någon som man känner tror man i all fall men inte då.. Suck!

Ja vad ska man säga oseriösa människor finns det gott om! :P


En bebis Sture nu är han lite större ;)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar