tisdag 2 december 2014

Överladdade grabbar!!

I dag skulle det vara så soligt ich fint väder.. Solen lös med sin frånvaro kan jag säga! Mina fötter höll på att frysa till is redan på första hästen.. Usch!!

Hade tid över i dag så tig mig tid att tvätta de tre vita grabbarnas svansar som var allt annat än vita! Nu är de vitare men fortfarande inte vita! Tvättat man de två dagar i rad brukar se vitna en hel del :) 

Testade i alla fall nya sadeln på lalle som verkade trivas riktigt bra i den i alla fall! Han är ju inte motioneras under sadel på två veckor och han trampade på som bara den i dag och gick avslappnat och fint :) men väldigt laddad i galoppen vill jag lova!!

En annan pigg grabb var curre som hoppade och studsade på sin runda i skogen men var faktiskt ändå hon i galopperna men var stelfrusen och tårna och fingrarna så blev ju halv skit av ridningen när fingrarna är frusna ..

Sist ut har fjonte som fick ett pass i paddocken tiden sprang i väg och det började mörkna annars hade han fått hå i skogen .. Men han var fin men måste hitta ett annat bett till honom.. Tyckte lalle var lite cykel styres känsla på hans förra bett så lånade fjontes bett när fjonte ändå vilade och lalle gick jätte bra på de.. Då nu helt plötsligt hade inte fjonte något får se om jag kan gå tag på ett dosanstill  honom igen vet fick att de utgått :P 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar