tisdag 16 december 2014

Hur stora är oddsen?!

Har kikat lite på ett par Ariat vinterridsko då de är väldigt nätta och fina och jag storm trivs i mina andra ariat jag har verkligen men stålhätta nja fötterna är ju typ stelfrusna efter en häst om det är lite kallt ute liksom. Kollade då på ett par Ariat förra helgen och då fanns det inte tillräckligt med storlekar hemma utan det skulle komma hem veckan efter alltså förra veckan. Började kännas lite brådskande då tydligen min högra Ariat sko hade bestämt sig för att den skulle dela sig, alltså dragkedjan och detta blev värre och värre. Tur som jag hade skulle mamma och mormor ändå upp till Tingsryd ( för det var där dom fanns) så tänkte då kan ju dom köpa med sig ett par hem. Trodde jag ja!? ;).. Ne men då har den svarta utgått så de finns bara i brunt, jag vill ju verkligen ha i svart! Kollar på internet och hittar i lite olika webshoper men inget vidare urval på storlekar i alla fall inte svarta. Tillslut hittade jag ett par hos Charlies men ville maila så de i var/är små i storlekarna liksom. Mailade i fredags men tänkte man får väl vänta över helgen så i lördags när skulle rida tänkte jag tar väl ridstövlarna då och rider med desse dagarna tills jag hittar något annat! Vad tror Ni händer jo den vänstra dragkedjan delar sig på ridstövlarna!! OH MY GOOD! Jag dör alltså hur kan man ha två stycken samtidigt som gör samma sak.. Orkar verkligen inte hålla på att dra tillbaka skiten heller är ju ett styrke träningspass bara det liksom. Så i går beställde jag ett par Ariat skor så hoppas de kommer fort nu för det är kris liksom!!! ;).. Hur stora är oddsen att bägge går sönder samtidigt liksom?? :P Nåja nu är det bara att vänta ELLER så får jag köra ridstövel på höger ben och vänstra shortchaps och min vänstra ariat sko det funkar ju när ingen ser en i alla fall!  haha ;)


Visst är de snygga!? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar