onsdag 6 augusti 2014

Inte alltid som man tänkt sig..

Ja vart tog denna dagen vägen?! I dag behövde jag faktiskt bara fixa med 2 hästar LYX med andra ord. Red Sture en runda i skogen på morgonen, han var faktiskt riktigt fin. Brukar annars var lite tittig och så men i dag gick han så fint i form och travade och galopperade på. Man märker ju att ett pass i paddocken tar mer på honom än i skogen men de måste ju få lulla lite också och speciellt när han varit så fin två dagar i rad i paddocken! :)

Curre blev det en tomkörnings runda på vilket ledde till många skratt och en svett och trött matte! Currre verkade någorlunda nöjd! Han har så mycket energi men vill verkligen ta det lugnt med honom vill ju att han ska hålla! Han såg väldigt fin och trevlig ut känns mjuk får verkligen hoppas att det blir så i ridningen sedan med vill ju som jag skrev i går bygga upp honom :)

Lalle och Fjonte red Josefin en tjej som ska rida här lite nu hoppas hon trivs och stannar i alla fall :) Hon gillar att trimma i paddocken vilket passar mig mycket bra :D Jag tycker med om att trimma i bland men rider ju gärna i skogen med och busar liksom. Det hade i alla fall gått bra med grabbarna vilket är skönt :D.

Sedan skulle jag strö hos djuren och skrapa skrapgången och sedan skulle jag fixa hemma.. Eh ja nu är jag hemma för en halvtimme sedan alltså 20.00 det där arbetet här hemma får nog bli en annan dag! Har så mycket att göra på sidan om hästar och jobbet liksom många projekt! Jag vill få klart här inne hemma samtidigt som jag vill få sadelkammaren klar..Vilket ska man göra först? Helst börjar jag ju lite varstans därför kände jag att måla stallet får nog bli nästa år känns inte riktigt läge för det i år eller vad säger Ni!? Hopas på att sadelkammaren blir bra i alla fall där ska rensas ut ordentligt! Är mycket man inte använde och synd att fina träns bara hänger tycker jag, nu mera har jag ju inte typ 8 träningshästar åt gången utan typ 2 och skull det vara 6 stycken så kan jag nog fixa fram träns till alla också för den delen. Så håll utkik kommer att komma många grejor till salu! Som sagt redan börjat med träns hittade 3 stycken snygga märkesträns redan i kväll som inte används ;)

En bild på Curre tror den är i från 2011 typ januari. Jag tycker inte han blivit vitare utan han har alltid varit så vit som han är nu.. Tror jag har liite fel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar