torsdag 19 september 2013

testat något nytt..

Testade ett nytt träns på Lalle i dag. han är ju lite svår i munnen tjabbig funkar bra på hack men inget jag vill hoppa på och jag tycker han stelnar till lite med hack inte alls lika mjuk fin och rörlig.  Va i tisdags kväll hos Marika Jörgensen som jag köpte min Equipe sadel av hon har nu två av mina sadlar på försäljning. Så vill någon köpa 2 super hoppsadlar hänger dom hos henne :)..I alla fall lånade hem henne Micklem träns som ska vara bra sägs det. Fixar bild på det i morgon och red bara en kort runda i skogen i dag men han kändes mer behaglig med det ELLER är det bara så att Mariann gjorde nytta på honom i måndags. Ho tog bort låsningarna och så på honom och Curre  i måndags.

Tänkte rida med det i morgon i paddocken och ta något skutt kan bli intressant..

Mina sadlar som ska säljas tänkte jag presentera;


Frank Baines Reflex 17,5" MW i bommen. Ullstoppad, nyomstoppad i januari 2013 knappt använd efter det. Köpte den ny i slutet av 2010 knappt använd senaste året. Snygg med vit söm på. Jätte skön sadel att rida i då midjan är smal med.



Svart Ordo Equester Spes 17,5"(mer som en 17") ändringsbar bom, just nu en 29:a typ smal. Latexpaneler, smalmidja och fransk nätt design. I princip nyskick! Ligger bra på många hästar man lagt den på! Använd endast 10 gånger. Nypris: 12500:-




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar