tisdag 3 september 2013

Glad kille?

Eller inte.. Hjalmar tyckte jag var riktigt dryg och tråkig och jag tyckte han va dryg.. Longeringen funkade riktigt bra i dag! Han såg avslappnad ut och satte galopperna bra. Jag vill ha dn bra kommunikation med hästarna dom står på inridning här desto bättre de funkar k linan med stopp och start desto bättre går det när man sitter på ryggen.. Tycker jag så jag går utifrån vad jag tycker., hängde sedan på honom vilket gick bra.. Brukar alltid göra detta två gånger så man inte bara har tur första gången liksom., här va fet nig tur eller tyckte han att det hände för lite;) helt plötsligt skulle han gå framåt när jag hängde jätte bra att  göra två saker men jag vill att de står stilla ;) efter en stund och några hängningar senare  stod han still.. Då avslutade vi och Hjalmar med en stor pust sedan såg han verkligen jätte glad ut ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar