måndag 30 september 2013

Gårdagen..

Ja då ska gårdagens tävling utvärderas är rätt nöjd men kunde varit mer nöjd känns det som.. Jsg vaknade med en förkyldning, va glad att jag tvättat hästarna dagen innan..På tävlingen stod de uppstallade i varsin box vilket var något nytt för Fjonte som hade eget race i boxen;) bägge gick två stycken 110 klasser. Först ut va lalle dom kändes fin på framhoppningen men inne på banan hoppade han inte super ett ner knep lite bak kan vara jag dom kom ner lite hör gott k sadeln men annars helt okej. I andra 110 va han tvärtom inget super på framhoppningen hoppade riktigt fint på banan däremot MEN jag kände mig lite väck k huvudet vilket absolut inte är fn bra bortförklaring men hade inte riktigt hundra koll på omhoppningen kände jag och missade första svängen till första onhoppningshindret men vilken kille han svängde med skit bra hoppade bra vilket resulterade i en 4:e plats :) duktig Lill kille kanske hade kunnat landa på någon placering högre annars.. Fjonte va bön helt ok longerade en stund innan sedan gick framhoppningen rätt bra han ville bara gå ut helst.. Hoppade något språng sedan gick in på banan va nog bland de sämsta rundorna i pr han va spänd och tittig han som aldrig kollar annars.. Men han har bara gott dn inomhus k mars också så.. Han gick 2 ner men inga nollor i klassen så va väl inte vrål lätt kanske för bebisarna?? Eller visst han är rött gammal på papper men inte i huvudet.. I nästa 110 va han nolla hoppade mer avspänt men nästan lite seg i kroppen. Men nolla jsg är nöjd med mina killar flesta inomhus tävlingen första gången Fjonte går rätt in i en 110 ( vilket jag aldrig tänker på ändå men) egna prestationer kan alltid fixas till men kr väl därför man tränad??:)

Denna veckan blir lite lugnt nästa vecka blir det nog lite tävlingar.. Om allt går som planerat vill säga :) lite klippningar denna veckan hade jag tänkt mig då lalle ser ut dom en hårig mammut :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar