tisdag 10 januari 2012

Motionering..

I går så återfann jag motivationen en liten stund på efetrmiddagen och han med att både motionera mig själ 2 gånger och 2 hästar...



Tog och tömkörde Jontis en runda på grusvägen paddocken var ju rätt frusen så fick motionera både honom en runda och mig själv..Har dock aldrig tömkört honom mera äni paddocke innan så blev bara lite skritt för att se hur han reagerade..Men tuffing om han är så fixade han det fin fint..Var någon sten som var lite farlig men när matte gick bredvid så kunde han gå förbi utan att blinka..Annars väldigt fin testade ett nytt bett på honom tt nova bett och vad han tuggade och skummade på det..Det var nog godkänt med andra ord..






Lalle fick också tömköras samma runda som Jontis och han vra faktiskt riktigt mjuk och fin! Trodde jag aldrig att han skulle vara..Men riktigt fin testade även att trava honom lite med andra ord jag sprang bakom och vad fin han var!Han tyckte det var så kul så han började bocka och tog några galoppsprång..Han är ett litet energi knippe den lille tjockisen :)..Rund har han blivit nu..Inte bara rund över magen utan rund överallt! Han har typ växt på sig lite grann tycker jag..Måste vara hans nya täcke som gjort allt bara för han tycker att han är så snygg i det..;)
Bilden är på Jontis i från rundan i går..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar