tisdag 27 december 2011

God fortsättning på julen!

Får önska alla en god fortsättning på julen!

Det är inte alltid som saker blir som man hade tänkt sig vill jag lova!
Här är inget undantag..
Hade tänkt att motionera hästarna lite under julhelgen i paddocken då 3/4 har tappat skorna så får de ju vara i paddocken..Men så har det inte blivit..
Natten mellan den 23 och 24:e var Magnus uppe och var magsjuk så hur bra sover en annan då?
Men han piggnade till morgonen sedan..Sedan var Vi hos min mr och far på julafton körde hem på kvällen..Var hemma vid tolv och då blir jag magsjuk när Vi kommer hem och var uppe hela natten och låg nästan hela juldagen fram tills halv 3 då var jag i stallet mockade 2 boxar sedan fick Magnus göra resten..
Magnus var så himla snäll och tog ut hästarna på morgonen! Vad skulle jag göra utan honom? :)
Lite fil var det enda som jag fick behålla juldagen så må tro att man är mör i kroppen fortfarande..Orkar ju ingenting..Men vilken banting man fick 3 kilo ner på en dag..Men nu börjar det gå åt rätt håll men så trött man är fortfarande magen är inte riktigt i form.Tänk vad magen kan slå ut hela ens kropp så där..

säger som Gustav Svensson i filmen Svensson Svensson.. "Är inte magen glad så är inte människan glad"

och det stämmer ju verkligen...

Nu hoppas jag att denna veckans ka kunna fixa lite med hästarna och att denna hovslagare kan höra av sig om när han kan komma..Han kunde komma och slå på tappskorna inann jul men känns ju rätt meningslöst när de andra också hänger på tre kvart så ville ha allt gjort samtidigt i så fall..Men har inte fått något svar..Suck..som vanligt..

Desse hovslagare i bland;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar