måndag 28 april 2014

I dag är det dax igen!

I dag ska jag åka i väg med Curre igen blir väl sprutningen i hovled och kotled.. han har ju gått i sin lilla hage och har hållt sig någorlunda inne i den skulle faktiskt prata med Björn om att släppa honom i en större hage nu när det gått över 5 veckor sedan operationen. I går som sagt hade han rymt och slagit ner det mesta som fanns typ. Han går ju i en hage i en hage liksom så det är trästaket fram till och vanligt stacket ut till. Staketet vid träet är typ 1,50- 1,60 det hade inte stoppat Curre men han hade ju rivit ner allt och slagit av stolparna och ja el är på i hagen! Har ett aggregats till bara den hagen för att vara säker på bra el! När jag hittade honom i går så hade han ett fint såt i jumsken bak på ena sidan. Så jädrans trist och jag är medveten om att det kunde varit värre men detta är andra gången det händer något när han ska på återbesök, visst denna gången "gör det inte så mycket" då det inte ät någon hältutredning men åh varför kan man inte prata med hästar och säga att nu får du vara lugn i X antal veckor så att du blir bra igen. Suck alltså! Nu som sagt tror jag inte detta är så allvarligt men den gången han skulle på återbesök och gick runt i hagen var det ju värre när han var halt i någon vecka.. Well well nu är det som det är tråkigt bara att det är förbaskat mycket fugor ute nu bara :/ Får se om det finns något bra att skriva ut någon penicillin salva så det läker fortare :)


Curre och jag fåt några år sedan hoppas det kan se ut så här i vinter sedan ;)Alltså med mig och Curre :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar