onsdag 29 januari 2014

Snöig dag..

PDet har snöat i princip hela dagen! Även blåst en massa ska tilläggas.. 3 hästar motionerade i alla fall. Curre och Sture tömkörda. Curre pigg och glad som vanligt bockat busar , stegrar känns som han inte borde ha så ont i det där benet. Ska tillägga att han piper med Goa häst. Pipa gör han när han är glad då glad äg han i alla fall;)

Sture började inte direkt bra. Han va tjabbig och dragig sedan kom han k gång! Han är lite så i ridningen med det börjar trögt sedan känns han loss och fin desto längre man rider likaså i tömmarna..i dag gjorde Han bra halter och igångsättningar likaså bra fattningar .. Han lyssnade väldigt mycket på min röst och kommunikationen mellan oss kändes bra i dag! Hoppas på bättre och bättre :) 

Fjonte red jag kändes som man utmanade läget lite med snöstorm liksom. Men det gick bra.. Han kändes väldigt fräsch och fin och mjuk i sidorna..

I början när det kommit då mycket snö som
Det gjort rider inte jag då länge hur jobbigt tycker inte  vi det är att pulsa k snön k början?! Jag tror inte hästarna är något undantag jag tycker man märker att de oftast blir lite trötta efter en liten stund vilket brukar läggs dug efter någon dag.. Men jag vill inte ha en överansträngd häst :)

Ni kanske undrar varför curre inte är på bild? Han ser väldigt avslappnad och gin ut men han är alltid då skitigt! Full av piss fläckar så känns inte så kul att vida honom så hör er : P 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar