måndag 27 januari 2014

Tankar och funderingar.

I bland kan jag bli lite irriterad på företag. sådana som inte svarar. Jag har lämnat två mail till några som säljer och byter i begagnade sadlar tror Ni de har svarat!? Jag ställer mig frågan då; Hur intresserad är man att sälja? eller som tex beställde en ny sak på nätet och det saknades en sak till den tror Ni de har svarat? Nej fy tusan för sådana företag?!

Har mailat om att färgen släppt på insidan av mitt ena Ps träns MYCKET seriöst företag det som skickar en ny nosgrimma och jag får skicka min gamla. Det kallar jag företagssamhet! Snabba svar de svarar på en gång i princip! Likaså köpte jag ett par ridbyxor vid Göteborg Horseshow i våras som gylfen gick sönder i vips låg det ett par nya i brevlådan! Så vettigt tycker jag!

Köpte även ett par tyglar från Lippo på mässan i våras som sprack i läder och ja de är jätte fula detta hände efter 3 veckor!! Mailade företaget jag köpt de av INTE ETT SVAR! Mycket dåligt visst de kostade inte en förmögenhet men kostade 230:- det tycker jag är riktigt dåligt! Kommer ju inte handla av dom mer om jag säger så..

Har även ett träns jag köpte i från HL på mässan i våras som blivit grön på nosgrimman på de mest konstiga ställen. Har mailat HL som inte ser vart problemet är. Är de blinda? Så de ville att jag skulle ta med den till mässan. Jo visst men tänk om jag INTE skulle dit? Det ska jag nu men kunde lika gärna varit så att jag inte skulle dit i år. Tänker ta med mig de för jag tycker det är dåligt på ett träns som är använt i någon månad som kostar 1000 spänn och färgen lossnar.

Är det så att saker massproduceras så att kvaliten blir sämre? Det är ju en fråga man kan ställa sig..

Till ett företag jag verkligen vill hissa! Ale ridsport! Vilket företag kan köpa mer i från dom. Beställde ett schabrak där i från va så glad att jag fått tag i de och just i den färgen. När det kom va det inte samma schabrak som jag beställt eller jo samma färg men detta kostade 679:- mitt jag beställde kostade 299:-. Mailade och skrev det tänkte så det inte kommit fel. Fick svar väldigt fort att det andra var slut så de skickade detta i stället! Tummen upp snacka om att vilja ha nöjda kunder!! :)

En ung och snärtig Picazzo busar i snön. Detta är typ 8 år sedan ;) Då va han 9 och jag hmmm .. Några år yngre :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar