fredag 31 januari 2014

Bra inlägg!

Va inne på TyraSjösteds blogg och läste nyss. Mycket bra inlägg hon gjort om klimatet i hästvärlden!

Läst det här : http://www.tyrashastar.se/?p=43298

Mycket läsvärt!

Någon jag reagerade på va när Lalle gick dåligt i Karlshamn . Han gick med 4 nedslag inte alls likt honom. Tyvärr jag vet inte vad jag gjorde för fel han låg perfekt på vissa hinder men rev ändå allmänt slarvig eller kan ju även varit tränset i en dålig kombination, skit samma. Då kommer en fram och säger VAD BRA DET SÅG UT!? Frågade skämt samt om hon missade större delen av banan. Kan säga dock att detta hade INTE sagts om han varit felfri. Tyvärr men kändes som att det va väl bra presterat för att vara dina hästar, då personen i frågan klankat ner på mina hästar vilket hen så gärna får gör! Mina hästar har inte kostat flera 100 000 att köpa in men de har ändå funkat att hoppa med liksom och blivit helt okej. Denna person tycker att man sitter på oliak prislappar of course det gör man men en häst för 100 000 behöver inte vara bättre än min som kostat 30 000. Sådant kan jag bli irriterad när jag hör. Visst att i bland får man vad man betalar för men jag har gett 12 500:- för Lalle som är en av Sveriges bästa hopparaber. Han är inte sämre än många halvblod liksom..Förstår Ni vad jag menar?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar