torsdag 2 januari 2014

Om 2013?

Tänkte skriva ner lite tankar och sådant som hänt under 2013 inte för alla andras skull utan mest för min egen vad har hänt vad kan göras bättre? Sak bara börja skriva med ;)


I går va Vi ju i Växjö på Leos lekland. Jag hade nog lika kul som Ella lite träningsverk i låren i dag bara.. Ella somnade som en stock i år i alla fall efter allt håll i gång! Vi han även med lite shopping på hööks, Charlies häst och hund och börjes.. Börjes får det snart bli en tripp till behöver foder och orkade inte ta det i går.. Det är ju inte kris, ännu.. Dock köpte jag ett par shortchaps på hööks sedan när Vi kom till Börjes hade de samma märke som jag haft innan och stor trivts och till ett bättre pris.. Så köpte två par och kom ändå under hööks pris! Det var utförsäljning av de på Börjes! Älskar när man kan göra bra affärer :D .. Fjonte fick ett nytt pannband till sitt träns micklem har ju så fula pannband och tyglar.. Enligt mig! Köpte även ett par ridbyxor på börjes med grip system tänkte testa och se vad det är för nått är Börjes egna är de bra så kostar de ju under 500:- bra pris liksom..

Åker väl tyvärr snart på att köpa nya tyglar de jag köpte på Scandinavium förra året blev ju massa sprickor i och har fått lämna in de hos sadelmakare för sömmarna sprack. Varför inte reklamera tänker Ni. Jo jag mailade företaget om det men de svarade inte! Tycker det är mycket dåligt skickade till och med bild och allt men inget svar.. Visst va inga jätte dyra tyglar men ändå så som de såg ut efter ett ridpass en gång inget särskilt som hänt.. Då ska man vara glad för att de inte gick av.. Ne dåligt gav tror jag 230:- men det är ju för ett par tyglar liksom..

Bilder kommer på sakerna om Ni vill se nu är det köp stopp på häst fronten! Har lagt alldeles för mycket pengar där denna månaden :/..

Någo som är intresserad av detta tränset? Är använd på 3 års och max en gång innan 3 års och typ 5 gånger efter så i nyskick! Köpte det nytt i Scandinavium till Sture att ha på 3 års. Ett Schockemöhle kostade 1300:- i nypris. Jätte snyggt pannband med silver detaljer! Tycker detta är stilrent med ändå lite utsmycknad utan att bli för mycket :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar