söndag 14 april 2013

Summering av gårdagen..

Jag gör en tripp tillbaka till gårdagen som sedan är glömd och utsuddad..
Var och tävlade i Olofström och Ni förstår däkert att det inte gick alls bra..

Dåligt underlag ( var väldigt upptrampat i hörnorna) Vilket resulterar i att hästarna hoppar det dom ska för att sedan sunka ner..Stackars Lalle som blir stressad av nedslag jippi liksom..

Även dåliga baonr som var halvbra avstånd typ 5,5 galoppsprång eller så vilket medför orytm i banorna..

Jag väljer att glömma denna tävlingen och jobba vidare..Olofström har väldigt bra baonor när Fredrik Malm bygger på de regionala/nationella men när det nu var lokal/regional så verkar detta glömmas bort och underlaget verkar inte vara nått man prioriterade..Jag kommer dock inte åka dit där och hoppa de sista klasserna nästa gång då det vara likadant förra året också!!!

Nu skyller jag inte bara på detta för Lalle verkar varit lite off sista tiden han fäller och när jag tvättade honom i går så lös huden igenom på några ställen så antingen skav av asedel elelr täcke..Tror dock mest på sadel..Tur att ny kommer snart hoppas jag!! I går kändes det inte heller som Vi var ett team utan mest bara motarbetatde varandra..Nåja de måste få ha dåliga dagar de också även jag hade nog inte världens bästa dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar