måndag 7 maj 2012

Veckan som gått..

Ja nu har det snart gått en vecka sedan jag skrev här..Var ju inte direkt meningen då jag tycker innan att jag har varit rätt duktig i alla fall ..

Fina Camelot..

Veckan har varit rätt lugn eftersom jag fick rätt ont i foten efter avfallningen i från Jontis..Tyvärr går det inte heller åt rätt håll utan blir värre och värre.. Har varit hos doctorn men jag hade ju inte ont i foten eftersom jag kunde gå på den..Jo gå kan jag men ont gör det även med värktabletter..Alltså jag är ingen människa som lipar för minsta lilla och behöver uppsöka läkarvård.. Vill helst inte uppta sjukvårdens tid i onödan därför gick jag med mina hans bruten i 5 dagar för att jag trodde inte det var något men som sagt jag har ju inte ont i min fot så är nog ingen fara..Nog om det..

Löshoppade hästarna i onsdags och det gick bra till och med Picazzo var ute och det gick undan..:)..Som sagt han ska ju i gång han också..Alla utom Curre hoppade eftersom han skulle tävla till helgen..Alla häsatrna hopapde bra tycker jag.. Filmade men blev inget bra..Sture fick ett kanon språng och vart hade jag filmkameran?! Inte uppe i alla fal..Likaså Fjonte fick med ett super språng men då han jag inte med..Så typiskt..använde min nya kamera så den filmade liksom mycket närmre än den förra så allt blev mycket konstigt man ser typ bara benen på hästarna..Så som sagt inget att ha :)..

Sä här glad blev Picazzo när han fick hoppa ..









Först Picazo sedan en bild på Fjonte, Jnaiool sedan sista är på Sture..


Hoppade Curre i helgen i Sölvesborg 2x 1.20.. Hästen var jätte fin! Har aldrig känts så här bra på tävling på hinder lätt och reglerbar och hoppade jätte fint! Var så man knappt satt kvar i sadeln ;)..Han var fint på bak hela tiden på framhoppningen också..Inne på banan hoppade han knaon! Sedan tabbade jag mig rejält in i kombinationen så han rev både A och B hidret..Blev så irriterad på mig själv när han hoppade så fint! I andra 120 sedan hoppade han inte lika bra på framhoppningen men hoppade bra inne på banan tills jag gör en liten tabbe igen på ett räcke..Sedan började mjölsyran komma på honom så kombinationen åkte ner och de två sista hoppade han bra..Så jag är väldigt nöjd med honom..Han tog nog ut sig lite i första klssen helt enkelt.. Var dock baar 2 nollar i 1.20 i sista klassen.. Så när jag fick 4 felen så tänkte jag att jag går innan för till kombinaitonen och det hade gått om det funnits lite enrgi i grabben kvar.. Men det kommer fler tävlingar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar