tisdag 29 maj 2012

Fina Curre bus!

Ja nu i helgen var det regionala och nationella tävlingar i Karlskrona..Var där på lördagen med Janiool och hoppade en styck 1.10..Kan inte säga att jag är nöjd! 3 stycken nedslag..Han liksom kändes så okoncenterrad inne på banan och bara drog järnet.. han är ju väldigt känslig annars men inte då nej..Är så tråkigt när jag vet att han kan! Bild på janiool tagen av Linda Sjöström ( http://lindasjostrom.blogspot.se/)




På söndagen var det dax för Curre som skulle gå 120 och 125 debut på nationell tävling ocg debut i 125..Han var super fin Curre! Ett ned i omhoppningen ut ur kombinationen ett skitpet..Men det räckte till en 5:e plats då det bara var 6 tycken nollar i grunden av 21 stycken.. Jag är jätte nöjd med honom! Hade han inte fått nedslaget hade han slutat på en 2:a plats..Så klaga ska man inte göra! I 125 klassen sedan var han inte lika fin på framhoppningen tror han var lite trött..Rätt så svår bana då det inte helelr i denna klassen var många felfria..Första hindret var en trippelbarr där gick han av ett för tidigt för mig och landade på bakbommen och började hoppa väldigt bra efter det sedan..fram tills hinder nummer 5 som var 3 kombination..Jag vet att han tycker själv att han har svårt att få plats i kombinationer så det var en rätt trixig sväng till fyran han kom lite stort från oxern då skulle det vara 7 galoppsprång till 3 kombinationen men det blev ett litet missförstånd jag ville gå på 6 där men Curre var inte rikigt med på noterna så vi hamnade i hindret om igen och han hoppade rev dock b hindret sedan fick han ett ner sista hindret.. men tycker det var rätt bra ändå..Jag är nöjd han klarade ju många av svårigheterna på banan! Och han gick faktiskt bra i 120 också..

Curre var föresten i väg på unghäst tävlingarna i Tingsryd på torsdagen också och hoppade två 120 är faktiskt nöjd.. För det första kom Vi så jädrans sent så banan var bara att glömma att gå.. Var baar att springa till veterinär besiktningen och sedan på med grejorna kolla när en red sen rida fram.. 2 ner blev det i denna klassen han kändes tråkig i munnen och inte riktigt framåt för skänkeln dock var det två nedslag som lika gärna kunde legat kvar..I andra 120 var han super fin! Kom mot första hindret hade en luva på honom som jag aldrig haft innan och som jag aldrig mer kommer använda tror jag..2 galoppsprång innan så blåser den upp framför mitt synfält så hindret bara försvann och jag hade inget avstånd alls...Stackars Curre var på väg att hoppa av och jag baar satt och kunde inget göra.. Kom om igen på det och då hoppade han hela banan knaon fint! Kombinationen gick han in i kom lite stort in men tänkte till och kortade sig och tryckte på ut! Härligt att han tänkte själv! Dock rev han sista hindret också.. men på ett vis kändes det skönt annars skulle man haft det i tanken om inte luv jäklen hade blåst upp hade jag varit nolla.. Men men.. Vra i all afll nöjd med killen :)

Film från tingsryd..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar