tisdag 12 juni 2012

Hoppning..

Ja när man inte kan komma i väg någonstans just nu för att hoppa så får man hoppa sina hästar och träna dom hemma..Min bil gick inte igenom besiktningen pga av fjädern fram nästan var av känns inte värt att köra med den.. Asfalt ska inte vara några problem men hur ser inte grusvägar och tävlingsplatser ut!? Jag tar inte den risken att bli stående med hjulet vilaande på hjulhuset.. Så nu väntas lagning.. Tråkigt bara då Björne träningen brann inne tävlingen i mörrum i helgen brinner inne.. Skulle hoppat Janiool 110 + 115 hade varit kul att set   om han brukar allvar där.. Curre skulel gått söndagen 120 debuterat 130 omd et gått bra men nu är det bara att börja om igen...Blir inte tävling fören slutet på juli typ... Får väl se det som att jag ahr tid att träna mycket... Fjonte har jag planerat in en Pay and Jump får man väl se hur den planeringen går.. Inte bra den heller antar jag och nu känns han verklgen sååå redo för att få komma ut! Han är klar på vad han ska göra i hoppningen och behöver komma ut och få mycket rutin nu..Tycker hans avstamt blivit bättre och tekniken blivit bättre..Vet att han behöver ha lite mer tryck i galopp men inte lätt att få upp farten så mycket i paddocken just nu.. Den ska ju byggas ut nu i sommar föresten blir några meter bredare och det gör mycket..Sedan vill man inte ha för mycket fart heller för det kan komma ett bock anfall ;)..den sista filmen får jag inte upp så den får Ni trycka in på via länken..

Film på Fjonte..

http://www.youtube.com/watch?v=5x5U-_WlNK4&list=UU3IuvztqEdd73Ou_ZyLT4nw&index=1&feature=plcp

Janiool hoppade väl rätt okej i går..Han blir lite väl att jag kna och vet bäst..Men det får bli ordning påd et för han kan inte bäst och vet inte bäst heller.. Film på Janiool i kombinationen hoppar ca 130 och det verkar ju inte vara för ansträngt de språnget..Får bli en länk tilld en med då det tydligen inte fungerade att få upp den heller.. Suck

http://www.youtube.com/watch?v=xDvn0_1zKmA&list=UU3IuvztqEdd73Ou_ZyLT4nw&index=3&feature=plcp


Hoppade även Lexuz i går han börjar bli lite rolig nu för han verkar ha kommit på lite hur han ska göra när han hoppar..Kommer film på honom också och lite bilder.. Han börjar bli fin nu i markarbete och allt så som jag vill ha honom hoppas den killen kommer till nåon duktig ryttare sedan han är en toppen kille verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar