måndag 27 februari 2012

Uppdatering..

Ja då har Curre blivit riden också..Helen var här och hon var nog svettigare än hästen efetr det ridpasset.. Vilken åsna jag har! Han skulle inte ge sig utan gick och tryckte med bogar alltså han är sådan i vanliga fall också dock inte lika stel.. Men annars när man rider vill jag helst att han bara står en dag i veckan och absolut inte 2 dagar på rad för då har man några dagars jobb att rida loss honom.. Han är liksom inte världens minsta häst och lättriden är han absolut inte.. så nu sa Helen att hon aldrig emr skulle klaga när jag rider honom utan nu skulle det låta om jag akn ;)..hehe.. Kul att någon annan kan rida honom och se att han inte är så lätt att man får verkligen rida om det ska hända något! och släpper man efter lite tar han tillfälle direkt och smiter så får man börja rida igen elelr så..Men han såg riktigt fin utan sedan så kul :)..Men nu är jag såååå sugen på att hoppa upp själv och känna på dom hur de känns..och börja tävla och hoppa ska bli så roligt..

I övrigt har de andra hästarna longerats, lös longerats i paddocken väldigt kul att se de hur de beter sig vid löslongering och sådant.. Har de inspända först får de springa lösa och då är det verkligen rally vill jag lova! Sedan sätter man på inspänningarna och målet är att de ska gå avspända i alla gångarter och vlken komunikation man har med sina hästar de lyssnar ju faktiskt på en när de får springa lösa också ..Dock är de ju meningen.. Jnaiool var väl den som ville leka mest men även han lugnade ner sig lill skiten.. Denna veckan blir väl som övriga hålla i gång hästarna och på orsdag har vi planerat att olivia kommer och rider hästarna sedan komemr helen på söndag och rider Curre hon tyckte det var jobbigt men kul att rida någon annan häst också så han avskräckte inte henne i alla fall ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar