lördag 31 december 2011

Gott Nytt År!

Vill önska alla ett Gott Nytt År! Hoppas på att 2012 blir ett kanon år!

Mitt 2011 har varit både upp och ner men det måste det ju vara..

Året började med Janiool som Vi fick konstaterat att han hade erlichios. Det hade ju spökat lite på honom i från november 2010. Han gjorde sedan en bra första tävling för att sedan göra en dålig andra tävling för att sedan komma tillbaka efter betet och göra bra tävlingar igen.

I april månad bytte jag tränare vilket är det bästa jag gjort! Från att gå i tankar att sälja min älskade Curre för att han ksnke inte passade mig och fick höra att det är ju inte den optimala hästen för dig..Visst han är mycket häst men u var det ju denna hästen jag hade som det hade gått ra med innan..Det jag får höra när jag kommer till min nuvarande tränare är att "Jag tycker att Ni passar avrandra bra och du rider honom bra" det kändes så skönt att få höra! Att jag har en fin häst med mycket hopp i sig är ju aldrig någon tränare som sagt det innan och det behöver man höra när självförtroendet sviker en. På bara några gånger hade denna underbara männsika Frida Tinglöf fått upp mitt självförtroende och inget kändes svårt..Allt kändes verligen kanon! Frida är verkligen kanon hon finns oftast på tävlingarna eftersom hon tävlar själv ar hon tid hjälper hon en på framhoppningen och hon kollar alltid på en när man rider inne på banan, det är verkligen en skönt då man i bland rider olika på träning och tävling. Sedan jag började för Frida så har jag fått en helt annan mer effektiv ridning som jag har överfört på mina andra hästar.. Jag har verkligen fått många Aha upplevelser på träningar jag har fått känna hur det ska kännas!

och Curre änner jag har gått bättre och bättre trots att det har blivit lite sämre resultat i bland.. Han är inte jätte rädd om sig tyvärr så någon nedslag någon gång har ju kommit men sista tävlingen där satt den verkligen då red jag hela rundan runt..Jag själv har haft lite prestationsångest för att jag har jagat nollan men sista tävlingen släppte jag det och abar red.. Så sak det kännas och det kommer jag att bära med mig in i nästa år när tävlingarna börja igen..

Jonte har jag köpt detta året också..Meningen var att han skulle ut på tävling i sommras/höstas men allt blir inte alltid som man planerat.. Tråkiga är att han kändes så redo att få ut och tävla i sommras men våren finn ju 2012 också..Så u siktar Vi på den och denna grabben..Tror han kommer att bli bra..

Sture hade jag ju även otur med som fick opereras då hade man så där god insperation till hästar när de bara skadar sig..Men han verkar vara pigg och fräsch eller han är det..Så för honom nästa år blir det mer löshoppning och förbredande inför inridning till hösten som det ser ut nu..Han ksnke hinner skada sig igen..

Picazzo han har levt mest som en glad pensionär i år..Ska han väl fortsätta med 2012 om jag inte ångrar mig..

Hoppas u alla får ett riktigt bra 2012!! Jag kommer att så fort som möjligt när jag kna nästa år åka och träna för Frida igen saknar det så otroligt! Hon är verkligen fantastik vill tacka för all hjälp i år :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar