måndag 19 december 2011

Motionering..

Motionering av hästarna har det var lite grann nu..Tömkörde de lite förra veckan sedan fick Sture sig en nu upplevelse förra veckan..Han fick på sig enn träns..Vilket han fixade mycket bra..Det kommer ju bli en vardags sak för honom..han passade i träns i alla fall lillemannen..

I går och i dag löshoppades hästarna..och skorna flög;)

Gjorde så de fick hoppa i från både vänster och höger varv från vänster varv var det studds, studds, oxer i från höger oxer, studds studds. Lite för kvickheten i benen..


I går löshoppades Picazzo och Janiool och vilken fart Picazzo hade..Det gick undan vill jag säga och han stegrade sig och sprkade bakut och sprang fram och tillbaka i paddocken och när jag vände ryggen till blev det även lite rullande.. Busfröet..

Janiool han spang på så mycket i går att ena framskon åkte av märkte jag efteråt och hittade den även i dag som en åtta i paddocken..Bus killar!

Jontis han löshoppades på morgonen.. det var full fart där också så skon flyttade sig såg jag efter hans bravader..Vilken klok grabb det är måste jag säga! Han har aldrig hoppat oxer studds studds emn han kollade in det första gången sedan var han på precis vad han skulle göra..Alltså han hoppade det första gången också men tog det lugnt och försiktigt sedan gick det mer undan..Kvick i fötterna var han även i från andra hållet när det var studds studds oxer..Bra att de får lära sig:)..Fick ett mycket fin språng på oxern man såg riktigt hur han texerade in den var som en barnlek tyckte han..

Curre vad sedan nästa ut och han har ju gjort detta tiigare och dansade igenom ..Sedan blir han nochalant i bland och river MEn han lyfte ju faktiskt gången efter sedan..

Picazzo och jag var sedan ut på en liten mystur i skogen blev lite skritt, trav och galopp.. Skönt att komma ut lite och det tycke han med bockisen.. Bilder i från löshoppningen lägger jag in i nästa inlägg..


Sture övar för framtida uppgifter..:)


Grabbarna i stallet..




Picazzo tömkörs..






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar