måndag 16 maj 2011

Fint väder

Vilket fint väder Vi har? Man är ute och rider sedan kommer en störtskur och man blir genomblöt lagom tills man kommer hem så är man torr igen. Måste ju komma regn annars får ju inte hästarna någon mat helt enkelt..

Har glömt att skriva det att i slutet på förra veckan när jag var ute i skogen och red så brakar det till på ena hygget och där kommer en älg springandes är första gången jag möter älg i skogen med Curre och han brukar vara känslig om det bara är ett litet rådjur annars.. Men det gick över förväntan pulsen var ju uppe i 190 på honom först men han lugnade sig en helt del så kunde både trava och galoppera med älgen springandes 70 meter in på hygget i ca 400-500 meter tills hygget tog slut.. Duktig Curre mannen :)

I dag har jag i alla fall Galopptränat Curre han var jätte duktig börjar få en bra galopp på honom nu att man känner att det blir tryck i bak kärran på honom liksom..

Picazzo var ute i skogen en runda han med han var fin han också dock fick han gå en längre runda än planerat tror inte att det var till Picazzos förtjusning direkt ;) Då de gjorde i ornding ena vägen som Vi skulel rida på..

Musse som den nya grabben kallas för var jätte duktig! Han har anpassat sig så bra och är jätte duktig med korna och allt! Är inte lätt att komma till ett nytt ställe och där man rider just nu på bana står det 120 tjurar och glor på en i från ena stallet ;) Fin kille han är ju bara 3 men söker sig fint i form.. Kul med arbetsvilliga pållar!

Janiool var jag ute en runda på i skogen och testade en ny kombination av bett han blir ju lite väl taggad i hoppningen och börjar studdsa jag vill inte riktigt ha honom så eftersom han är så liten liksom men denna kombinationen kan nog bli bra tror jag..

Fjontis han var duktig i dag han med, satte lite tryck i galoppen på honom i dag skulle se vad som hände men han var fin då också.. han är såå rolig denna killen alltså..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar