lördag 23 april 2011

Glad Påsk

Glad Påsk alla!
Kommer en liten uppdatering här om vad som hänt och skett här..

Toppan har börjat komma i gång igen! Super snäll den ponnyn! Linade henne ett par varv sedan hoppade jag bara upp på henne ingen reaktion. Sedan har en kompis till mig ridit henne 2 dagar hoppat upp direkt på henne hon bryr sig inte om det är en annan ryttare som sitter på så cool i huvudet den tjejen! Så är det något som är intresserad av den tjejen så är hon till salu..

Nadde linade jag lite i måndags sedan satt på honom.. Han är inte sutten på sedan den 11 oktober för han kastrerades den 12 oktober han brydde sig inte heller duktig kille! tisdagen och onsdagen har jag även skrittat honom uppsutten själv i skogen. Hängde på Toppan men han gick både bakom och i täten han är rätt självständig får jag lov att säga! Han ska ju även han säljas! Tror det kommer att bli en kanon kille!

Malibu har åkt hem till sina ägare dom behåller henne ett tag till och utbildar henne för att sedan sälja henne. Tror det är en riktigt bar ide! Kommer att bli en kanon tjej det när hon är klar hon är ju väldigt positiv till allt..

Camé fortsätts ridas och tömköras hon ska ju också säljas men det är trögt nu. Är ju en kanon häst till någon som vill tävla lite och ha en häst att ha kul med och plocka placeringar! och även ta något föl i framtiden då hon ju faktiskt haft föl 2 gånger innan..

Curre han kör Vi på med som vanligt han tog det lite lugnt i början på veckan då han var lite svullen i ena benet lite typiskt att han just skulle vara det denna veckan då jag fick plats för Björne om jag velat ha..men men varför ska man ha tur när man kan ha otur?! Han känns jätte fräsch och fin i alla fall och skuttar och brallar som vanligt så tror inte det är något fel på den killen direkt..han trivs bra på sitt nya bett med och det ska han göra till det priset det kostade..Vad gör man inte för sina fyrbenta ?;)

Picazzo rullar det på med också i går hade han och jag en väldigt diskussion då han inte skulle lyssna något med blev riktigt fin sedan efter en timme....inte riktigt okej men de måste ju också få ha dåliga dagar..

Janiool börjar komma i gång ordentligt nu hoppade honom i veckan och jag trodde hästen skulle slå över bakbenen! Kom på kombinationen och han klipper ut som tusan sedan kommer jag igen då klipper han igen ännu värre så känns so bakbenen var så högt så han skulle slå över ungefär..Roligt att han tycker att det är så skoj att hoppa!

Camelot hoppades även han i början på veckan så duktig så! Hoppade vattenmattan utan problem bara gick på och klippte av! Så duktig kille börjar bli lite klipp i hoppningen på honom nu! Alltid kul när man märker att det går framåt så ska försöka ta med honom på någon träning snart så han får lite socialt att gå med andra hästar i ridningen och gå i grupp.. Alltid bar med miljö träning för dom ju..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar