tisdag 24 februari 2015

Sluta gnälla Nu Ni hästtjejer!

Ja nu är jag ju själv hästtjej och lever i hop med en karl som visserligen i grund och botten är bonde men han är inte hästintresserad! Magnus hatar absolut inte hästarna han kan ge dom mat och ta in/ut dom även ge de en kelstund så det är lugnt! Om jag tex är i väg en hel dag på tävling inte hunnit att göra i ordning stallet då har faktiskt Magnus i många fall fixat det han är absolut inte lika noga som en annan att sopa gången fixa i boxarna osv MEN han gör det och jag är ytterst tacksam för det och hästarna bryr sig nog heller inte om halmen ligger åt fel håll liksom .

 Något jag kan reta mig på är en del som är i väg en hel dag kommer hem oh ställer sig och fixar stallet så kan man säga men kunde inte killen fixat det och man får till svar Ne men alltså han har gjort det någon gång men det är ju helt värdelöst för man får ju gå och göra om det och det tar ju tio gånger längre tid än om man står där själv. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att resonerar man så kan man stå och fixa i ordning stallet till 11 på kvällen med och man ska definitivt inte klaga när man tycker att min kille är aldrig i stallet han kan inte ens fylla på vattnet. Är detta konstigt då? Hade något gått och gjort i ordning efter det jag gjort hade jag ALDRIG mer gjort det i hela mitt liv eller om man får höra att saker ändå inte blir bra trots att man försökt!

 Så Ni hästtjejer som resonerar så skärp till Er om Ni någonsin ska ha hjälp! Och klagar Ni på hjälpen? Klaga då inte på att Ni får stå i stallet till klockan 23 i lördag/söndag kväll för Ni tävlat hela dagen är man så otacksam för hjälp då kan man stå där!


Ha en för övrigt fortsatt bra dag :)


Magnus och Picazzo för några år sedan, han tar gärna en kel stund med kusarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar